Back on track

Ja, så länge kunde man hålla sig från att blogga.
Fast nu med nytt blogg namn och nya fräscha tag.

Ni som följt min förra blogg kan jag tala om att inte allt för mycket har hänt i mitt liv sen sist, men tanke på att det mesta av min vardag tas upp av mitt "kära" arbete. Granngården, Lantmännen Gällivare.

Iana, är mer eller mindre UNDERSTIMULERAD,, och ser det mesta som en lekinvit just nu.
För er som inte vet så är iana min Foxterrier tik, som är snart 2 år gammal.

Jag har börja ta tag i träningen med lydnad på iana och vi små kikar på en lydnadstävling i september här på brukshundsklubben i gällivare, men alla som känner mig vet att jag kommer balla ur.
Och med tanke på allt som måste finslipas på våran lydnadsträning så har vi längt kvar till tävlning. Eftersom hon är helt övergalen är hon ca en hundlängd framför mig på linförigheten, bara för att hon är överlycklig och vill så gärna. Gulligt men inte bra med poäng på tävling, dock är jag nöjd över att hon har den attityden till fotgående, ni som känner henne vet att hon inte haft det. Och apporteringen ska vi inte ens prata om!

Det enda moment jag är riktigt nöjd med på henne är inkallning och hopp över hinder, men inte blir de nå fina resultat med att bara spika dem momenten. haha!

Annars har vi hunnit träna lite agility nu i sommar också och vi har gjort framsteg, enligt mig stora sådana. Jag har fått iana och börja följa mina ordkommandon på banan, har henne inte allitd nu mera framför fötterna utan hon dras mer och mer till sidan om mig.Slalomen har vi börja få flyt i (ej tävlingsflyt men flyt) och plattatunneln har hon smått börja förstå den är inte lika läskig nå mer. :) Hade jag bara haft mer tid att träna henne hade vi säkert kunnat gå långt. Så därför har jag funderingar på att kanske beställa hem några hinder hem till gården, ni vet: hopphinder, slalom och tunnlar. Någon som vill sponsra? Eftersom jag har planer på att köpa en digitalkamera för nästa lön så vet jag inte om jag har råd med både och. Vi får se hur de blir.

Annars har jag bara haft det bra. Hunnit med att umgås med Malin Lantto och Johanna en del, vilket jag är super lycklig över. Dock är de kanske länge till nästa gång, Suck! Hunnit med någon utgång här och där också och har haft super kul :) Många skratt och busiga upptåg. Ja jag kommer inte på så mcke mer och uppdatera er med att jag har gjort.
Eller jo, ÄNTLIGEN har jag och Johanna fått iväg ansökan till Norge, HOPPAS HOPPAS! :) håll tummarna för oss allaihopa.

Ni ska jag lämna datan, och fara iväg med min kära familj och plocka bär.
Pusstjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

GOOOD GIIIIRLIE!!! KÖSSS!! =)

2008-08-17 @ 20:28:58
URL: http://malinstrand.blogg.se/
Postat av: Johanna ; )

hej och hå de var inte lite du hunnit blogga ; ) men inte helt mitt fel att jag varit seg på läsa du gav inte adressen!! ;P haha.. åhh kom tillbaka hit och umgås med mig.! låter inte de bra?!?! :D pusssiss

2008-09-02 @ 23:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0