Hemma igen.

Jag ber om ursäkt om den lilla blogg pausen jag hade.
Men dagarna går för fort och uppgifterna att göra för många, så att sätta sig ner och skriva massa rader här prioriterades inte.

Dem sista veckodagarna jag ite bloggade så tvättade jag i mommo och moffas tvättstuga, hade filmkväll med Tina och snacka massa skit, Mys :) och sen så hant jag även med att träna min hund en massa också.. Lugnt och fina dagar, me like :)

I fredags efter jobbet slängde jag och familjen ner massa saker i väskor och bar över de till husvagnen, tog en snabb cykeltur med hunden innan va begav oss och ej vilken taggad glad hund med fart jag fick i kopplet, som att hon aldrig gjort något annat än cyklat i hela sitt liv :) Efter det så satte vi oss i bilen med husvagnen på släptåg och begav oss till boden. När vi väl var framme i skogså så började precis 30 års partyt så de blev och slänga om kläder och lägga på lite smink sen korka upp. men efter ett eller två glas vin upptäckte jag att de inte var någon ide att dricka, så jag "finsmakade" bara med några glas vin och var social.. Haha, jag var dock den enda av 7 tjejer som drack, men killarna halsade ju en hel del så :)
De var en trevlig kväll, och då vi var ute så fick iana vara med hela kvällen, och hon stormtrivdes, folk som klappade med henne och lekte med henne.
Hant även med att träna lydnads momenten med henne och oj så SUPER hon gick. går hon så bra i framtiden också så blir de defenetivt tävling för oss. En av dem bästa träningsgångerna jag vart med om. Kanske alltid ska dricka lite vin innan jag tränar? :O Skämt och sido, jag LOVAR.

Dock kom huvudvärken som plågat mig hela dan på jobbet tillbaka och redan vid 12 tiden gav jag upp och somnade skönt i husvagnen.

Morgonen efter så vaknade man vid 9 tiden och åt frukost och fixade sig, gick upp till huset och var social med folket och sen begav jag och mamma oss på stan, trots att boden stad inte är så stor så tog de ändå sin lilla tid och springa igenom alla affärer. Efter shoppingturen så var man en tröja, sovkläder och underkläder rikare, Dock fattigare på kontot, Men va fan de var de värt. Efter stan for vi vidare hem till moster för middag och sånt, vi gick även förbi jonna ett tag också där man shoppade ett halsband av henne som hon gjort, supersnyggt :) ännu mindre pengar på kontot...
efter att ha vart social med alla dem så tog jag packningen och drog hem till Björn och Tindra där jag spenderade min kväll och natt. De blev en lugn filmkväll, trots att folk ville ha in mig till krogen så lockade lugnet mer. Ledsen Erika, vi tar de en annan gång, jag lovar :)

Söndagen vaknade man av att tindra kollade på karlsson på taket och lekte med sina verktyg (jag sov på soffan), så någon sov morgon blev de inte : ), Efter inte allt för länge kom pappa och hämta mig och vi for iväg på dollarstore och handlade massa, den blev de en snabbis på kvantum, hant träffa Maria, super kul : ) och sen max sen rullade vi hemåt igen.
Så nu sitter man här igen, tillbaka i gällivare kommun och vet att imorn är de jobbar dag igen och slut på ledigheten..
Nåja, lönen rullar in på kontot på måndag så jag ska inte klaga :)

Nu kila ut med hundarna med Mia och amira.
vi höres! pusstjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0