Julen över.


Efter en helmysig julafton, en busig juldag och en ALLDELES stilla annandagjul så är nu julen över.

Julafton spenderades med Älskling, Mamma, pappa, Malin, Robin, Mommo och Moffa. '
Och var super trevlig. Våran julafton började redan klockan 00.00 då jag och Robin sprang in i M & P sovrum och la fram en plattv. Och min mamma som typ ALDRIG gråter släppte till och med en och annan tår, är hon inte för söt?

Sen efter de gick vi och la oss och sov, och vaknade upp på julaftonsmorgon med att börja dagen på stan.
Så jag, Mamma och Malin slängde oss i bilen och sprang in på jive. Och Malin hittade en super snygg klänning till juldagen, sen var vi även och fixade en julklapp till Malins chef.

Efter de åkte vi hem och slängde oss framför tv och tog de lugnt, förberede lite för maten, och till sist kom älsklingen och då passade jag på att mysa lite också, inte illa ;)
Vid 2 tiden kom pappa hem från jobbet och jag och André satte oss i bilen och for och hämtade Mommo och Moffa.
När vi kom hem så var nytv inkopplad och lite mer tid spenderades framför tv till kalle och med glögg i handen. MYSFAKTOR HÖG! Pappa försvann över till grannen för att tomta lite. Och när han kom tillbaka så satte vi oss till bords och åt av den Goda julmaten och surrade massa skit.
Efter med mys i vardagsrummet, efterrätt och lite tvspel så hade vi liten julklappsutdelning.
Även om vi valt att välja bort julklappar i år så låg de några under granen.
Fick världens finaste brev av mamma, TACK!
Fick pengar till en ny mobil av söthjärtat, TACK!
Och så fick jag yllesockar av fammo, alltid bra att ha, Tack.

Så även om vi inte skulle ha julklappar har jag nog var snäll i år.
Klockan gick fort och julafton började närma sig sitt slut, Jag skjussade hem mommo och moffa och vi i familjen satte oss vi bordet och spelade lite sällskapsspel, Med vilda chester. Så himla kul de var!
När vi spelar 2 omgångar gav vi upp kvällen och kröp ner i sängen, och sov.

Vaknade upp i min söta pojkesfamn vid 11 tiden på juldagen. Vi hade en lugn juldag med massa mys framför tv och åt lite resten från gårdagen. Till vid halv 6 tiden på kvällen då vi började fixa oss och göra oss i ordning för kvällen, Vid 6 tiden kom även sofia och vi fixade oss tillsammans och korkade upp. Vid 8 tiden åkte vi hem till Sofias mammas lägenhet, där jag, Sofia, André och MAx satt och flög in i dimman. ;)
Super kul hade vi med massa skratt, musik och provsmakning.

Vid halv 11 tiden begav vi oss till Olles för att slippa köerna. Satte oss en massa folk vid ett bord och snackade, drack och skrattade. Resten av kvällen bestod av att träffa folk, skratta, prata, dansa och lite mer att dricka.
Vid 4 tiden kom Jeppe och hamtade mig och Sofia och skjussade hem oss till sängen, som var efterlängtad.
Dagen därpå var de ingen fröjd och se sig själv i spegeln. Men ändå drog mamma med mig till gve, så vi inväntade andré som dök upp vid halv 1 tiden och sen så for vi till gve och gjorde lite ärenden. Dock var min kära pojkvän ännu onykter då han slutat med dickandet klockan 12. Så de var lite små kul och lyssna på han under bilresan, han stod för allsång och lite allt möjligt. Haha, Sötfan!

När vi var på väg hem så passade vi på och hyra en film, Haja läget.
Den var inte så bra som jag hoppats på. Väl hemma slängde vi i oss lite mat och sen raka vägen till sängen, där de blev mys, filmkik och sovande. Vid 10 tiden på kvällen vaknade vi igen och gick upp åt kvällfika sen gick vi ner i sängen igen och slog på en ny film. Så de var en lugn kväll vill jag lova!

Imorse var de dock bara att vakna till väckarklockan och klev upp slängde sig i duschen, dock inte så trevlig som jag trodde de skulle vara, höll på att svimma vid 2 tillfällen under duschtillfället.
Så efter stor övervägan så kom vi övernes om att mamma skjussar mig på jobbet och jag åker och jobbar iaf.
Som tur är känns de bättre nu under skrivtillfället. Då jag står på jobbet och räknar ner timmarna tills jag slutar klockan 14.00.
Sen efter jobbet vet jag inte vad som händer, hade velat vara med min Evelina som åker ner till gävla idag men hinner inte. Suck hon blir borta hur länge som helst känns de som. :(

Har ven fått veta idag att jag och iana ska ha en frestyle uppvisning den 25 januari här på jobbet då vi har tema dag smådjur, sen ska iana var med på jobbet så alla barn får klappa och sånt. Jag längtar så nu blir de och slänga ihop ett program til de. Tacka vet jag arbete med hund 3dje perioden, har mycket tips därifrån. Kanske hör av mig till Emma, får hon hjälpa mig med de ;), eller vad säger du Emma? haha.

Hoj blev en hel del skrivande idag, Men de kan bero på att jag inte har allt för mycket att göra  här på jobbet, så har ni orka läsa hela vägen hit ner så har ni vart duktiga.
Ni ska jag gå och kolla om jag an hitta på något att göra.
Hade toppen allihopa.
Föresten, vad händer på nyår? funderar på att bojkotta krogen ;)
Nå förslag?


Tjing!
(bilder från jul och juldagen kommer)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ingen krog och utgång??!! De gillar då jag!

2008-12-28 @ 21:01:07
URL: http://kajsarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0