Ett sånt här försök

.. Till en uppdatering.

Vi tar v'äl en snabb återblick av veckan som gått.
Måndagen spenderades halva dagen på jobbet, och efter de åkte man hem för att sen vända, agera Taxi Sjöholm och vidare mot en Fika med Ida, vi sprang lite på stan och avslutade kvällen hemma hos henne bläddrande i kataloger. Fick agera lite mer Taxi Sjöholm och sen kom man äntligen hem och kröp upp i gubbens famn framför tv:n resterande av kvällen.
Tisdagen var de åter igen jobb på schemat halva dagen. Efter jobbet for man bara och hämtade hunden och sen vidare och hämta upp Evelina, vidare på några affärer. Killen i Kassan prutade åt mig, han tyckte de var så dyrt. Tackar Tackar! Sedan hämtade vi upp Nova och tog en lång promenad med hundarna (Grattis Patrik till körkortet!)
Ondagen jobbade jag lite mera, sen minns jag inte vad ajg roade mig med resten av dagen men gissar att de blev några timmar tillsammans med Pojken min.
Torsdag klockan 6 satte sig jag och pappa i bilen och rullade ner till Piteå, tro mig jag sov bilresan ner :)
klockan 10 hade jag tid hos Kiropraktiern, och han knakade och härjade mig min rygg, nacke och arm. Ogillar de.
Han gjorde så jag gick med huvudvärk resten av dagen. Efter det rullade vi vidare till Luleå och sprang på Biltema och någon annan bildelsbutik (minns inte namnet) och köpte lite grejer till min nya Pärla (bild kommer nedan).
Resan rullade sen vidare till boden där vi åt på Max. På vägen hem och när vi kommit till harads fick pappa köra resten av biten då min huvudvärk ville ta kål på mig. Så han fick köra och jag sova. Halv 4 var vi hemma i gällivare igen och då vare bara och skjussa iväg pappa till jobbet. Jag och andré åkte och handlade lite mat till hushållet. Vi skjussade även Malin till tåget och avslutade kvällen i sikträsk.
Fredagen var man åter igen på jobbet. Efter det blev de en relativt lugn kväll med filmmys och sånt.
Lördag ännu mera jobb, rätt segt. Men de är tur att man har gratis sms så man har något att roa sig med. Under tiden jag var på joibbet åkte André iväg till sin stuga, och jag fick inte ens en hejdåpuss :(.. Efter jobbet for man hem slängde i sig lite käk, och slängde sig sedan på sängen och vilade ett tag. Vid 4 tiden hämtade man Evelina och vi började fixa oss för kvällen och korkade upp. Vid 6 tiden rullade vi in på infarten till bhk Malmen. Minglade lite, åt god mat, pratade, skrattade, fick lyssna på tal om dig själv :O och en massa annat roligt. Grattis även till Lina och Evelina som blev klubbmästare i agility respektive Lydnad. Sedan bestämde vi oss för att åka hem till Evelina, packade ihop lite grejer och begav oss till bussen. Som vi fick stressa till!  Väl på bussen rinegr pappa och berättar att han är i gve. Vi åkte buss 3 hållplatser och gick sen på statiol där papap fick hämta upp oss. Vi åkte hem till mig drack lite te. Sedan hamnade vi nere på rummet med massa massa deep talk. Somnade nåhongång in på morgonkvisten eller natt kvisten välj själv.
Söndag var de meningen att vi skulle kliva upp halv 7 och fixa oss och ta bussen till hundutställning. Men ingen av oss kände orken och dem få timmarnas sömn kändes. Så mycker mycke snooze och vändingar och omsomningar så var klockan helt plötslit vid 10 tiden och vi tvingade oss upp. Fixade oss, åt frukost och drog sen iväg till ridhuset för att de på utställningen. Hälsade på lite hästar, hundar, människor osv. Trevligt värre. Vi tog även en promenad och hämtade Nova och de blev lite hundfotografering. vid halv 3 tiden gav vi upp och åkte hem igen. Nu sitter jag här nyäten och ska snart ta tag i mitt rum. Konstigt att vi är 2 som bor här och ändå bara 1 som städar? :O
Sen så hoppas jag att min pojk kommer hem snart så jag får pussa på han och kika madagaskar 2 :)

Hade så bra allihopa! Bjuder på lite bilder!
Puss och kram




Kommentarer
Postat av: Sandra och Nora

Tack så mycket göllis:)

Försöker att ta åt mig åt mig av alla positiva kommentarer! :) Ska du inte rulla neråt landet snart? Eller jag vet inte om du rullar så mkt mera nu? Kram kram

2008-12-08 @ 18:16:33
URL: http://sandrawiksten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0