Helgen är över

Söndagen kväll är här. Vilket innebär att imorn är de åter igen Måndag.
Någon annan än jag som får ångest av de?

Efter jobbet på lördagen så for jag hem till Mommo och Moffa och tig död på några timmar där.
Efter det så for Jag mamma och Malin till malmbergets ishall och kollade på isshow.. Super duktiga var dem!
När showen var slut bar de iväg och hyra film och handla mat. Ditekt hem och laga lite mat och sen slänga sig i soffan och kikade på filmen Varg. Påminde mig om så mycket annat så tankarna var verkligen inte i filmen. Kanske därför den var så konstig?  

 
Sista veckodagen kom och veckarklockan ringde på halv 10. Klev upp till dukad frukost.  Mamma skämmer bort mig!
Vid 11 halv 12 tiden befann jag mig hos Evelina, vi slängde ihop en utvärdering till valpkursen och for sen och handlade lite fika och åkte vidare till klubben. Sprang in i hundgården då Evelina hade jouren. Sen vidare til tropet och göra fika och sätta ner i temosar. Gick ner till parkeringen och mötte upp valpkurs deltagarna. Tyvärr kom bara 3 av 7 stycken, men man har ju inte så höga krav när de är under en helg. Vi satte oss alla i bilar och rullade ner efter kiruna vägen.
In efter en grusväg stannade vi och började med att lägga ett appelspår åt Puma, Och sedan fick valpägarna också gå ut nybörjar spår till sina vovvar.
Medans spåren låg så gick vi och fikade och vallade av en uppletande ruta. Och körde uppletande. Duktiga vovvar!
Vi avslutade med att alla kollade när Puma gick sitt spår och sedan tog dem andra upp spåren.
Vi sa hejdå, Sista kurstillfället slut. Och rullade tillbak till stan i bilarna.
Jag och Evelina tog en runda genom gve och malmberget och rullade sedan hem till kullen där jag tog en efterlängtad dusch. Vidare hem till evelina och hon slängde sig i duschen. När vi var "fixade" och klara gick vi upp till kina resturangen och åt. Mysigt men social faktorn var inte så hög då vi båda satt med tankarna på andra håll och trötta som få.

Efter det åkte vi tillbak till klubben och Evelina tog sitt andra jour pass för dagen. Sedan snurrade vi lite på stan och upptäckte att de var bio, gick dit men fick veta att de var en skräckis så med åsikten att har vi ingen trygg killfamn att vara i kollar vi inte skräckis. Så vårat nästan spontana biobesök las ner. iställe for vi till coop köpte snarra och åkte hem till evelina och kikade Bortspolad.

När filmen var slut satte jag mig i bilen och rullade hem till kullen. Hämtade hunden och gav oss ut på en långpromenad, hade de inte vart så halt på asfalten hade promenaden vart super mysig. En mörk höst kväll, halv kallt och tyst -MYS!
För att iana skulle bli av med lite energi fick hon om vart annat vara lös och i koppel. Lös inkallningsövningar och i gå fint i koppel.. Hon fick även ett litet godis sök mitt i promenaden och fick även i uppgift att bära lite vante en bit.
Och de hjälpte nog för nu äre en trött hund som ligger och sover i sin fotölj här i rummet.
Men jag ska nog följa hennes exempel och krypa ner i sängen jag med.

Gonatt! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0