Snö snö snö :D

När jag hade lämnat bloggnars värld och klivit upp möttas jag av den här synen, vad tycker ni?

      
     


Efter att stått och njutit av snön som falltit ett tag gjorde jag ett ryck och fixade mig. Åt lite lunch och sen packade jag in vovven i bilen och åkte mot malmberget. Stannade utanför biblo, mötte upp ida och lämnade igen lite böcker åt mamma.
Åkte vidare till klubben en sväng. Skulle bland annat lämna igen nyckeln. Vad tror ni smart micka har gjort? Jo, glömt nycken i andra bilen så de var bara och lämna in närvaro rapporeten och ingenting annat, Suck! Får väl återkomma till klubben imorn igen.
Efter de åkte vi in till stan tog en fika på nyfiket och sen gick vi vidare på stan köpte presenter till lilla Elvin, som jag får träffa på torsdag! : ) Blev dock helt sjuk där bland alla barnkläder! Jag vill ha BEJBIS!

När vi var klar där satte vi oss i bilen rullade vidare till Dollar store och sen til malmberget, när vi väl var där ringer Malin från gve och ber oss komma och göra en tjänst bara och vända och åka tillbaka igen. Pratade lite med henne och frågade om hon ville sällskapa på tåget på torsdag. Samt om hon var sugen på en Stockholmsresa? :)
Sedan rullade vi hit till kullen och kikade film, Mirrors. Var väl inte så där super imponerad men den funkade.
Skjusade hem idag och packade lite träningsgrejer och begav mig till klubben för att låta min hund göra av med energi.

Vi kom dit och började med lydnadsträning. Först var hon okoncentrerad och utåtriktad men de gick bara bättre och bättre. Så jag är nöjd, Efter tävlingen i sommras har jag valt att börja säkra alla moment innan nästa tävling, så nu har vi börja om med ställande och läggande helt, med både kommando och handtecken. Körde alla lydndadsklass I moment utom apportering och platsliggning. Ville inte att hon skulle ligga på snön och bli kall, eller chansa att sabba den braiga platliggningen vi äntligen fått.
Efter lydnadsträningen så gick vi vidare till agility hindrerna och sprang av oss lite. Och jag är SUPER nöjd. Nu ger träningen verkligen någonting, idag klarade hon slalomen helt utan handtecken eller "flera" kommandon. Utan de var en gång kommando sen gick hon hela själv, eller ja med mig vid sidan om. ÄNTLIGEN, vi jobbade med de några gånger och prövade även öka farten lite och de ser bra ut. Sen tränade vi lite kontaktfält också och det enda hinder som verkligen tjorvar ni är kontaktfälten på Aet, men vi jobbar vidare. Dock kan hon ju inte platta tunneln alls ännu, och jag behöver motivation och tålamod till de. Men de kommer, snart kan vi :) bjuder på lite bilder från agilityträningen!


Nej nu får de räcka för idag. Nu ska jag röja lite på rummet och sen kanske Evelina dyker upp, vi får se.
Men Gonatt alla söta! Puss!

Kommentarer
Postat av: Evelina

INTE KUL MED SNÖ! Det är min åsikt ;)

2008-10-14 @ 20:33:18
URL: http://pevvsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0