Jobbet.

Står på jobbet och väntar på lunch, min mage vil ha mat!

Efter ett antal tankar har Michaela äntligen tagit ett beslut och tänkte faktiskt berätta allt från början här i min lilla blogg.

Det hela började förra någon vecka sen då jag hittade en gammal annons om en draghundskennel som ville ha en handler. Ni minns den innan jag tog studenten, dit jag och stina skulle söka?
 Iaf så hittade jag annonsen när jag städade och för skoj skull skrev jag och frågade om tjänsten fortfarande var ledig, vilket den så klart inte var.
Men endast några dagar senare fick jag ett mejl från en draghundskennel i tyskland som sökte en handler, som ville att jag skulle skicka in en ansökan. Mest på skoj skickad jag in en ansökan. Utan några planer på att fara eller så.
Endast en dag senare ringer dem upp mig från tyskland och erbjuder mig jobb från och med november.

Michaelas hjärna har gått på högvarv utan att veta in eller ut. Åka eller inte åka?
Men idag har jag äntligen tagit ett beslut. Jag kommer inte att flytta till tyskland. Då min Chef idag berättade att jag fått fortsatt jobb här på Granngården. Så till allas besvikelse/glädje så kommer jag inte lämna sverige, utan bli kvar i gällivare och på Granngården ett tag till.

-Nej nu ska jag göra nå vettigare än de här.
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0