MICHAELA LEVER :O

Oj oj, jag är verkligen ingen riktigt bloggare va?
Haha om jag väl håller uppe bloggander går de hur bra som helst, men så fort de blir en liten paus då skiter de sig för då ids jag inte skriva för att jag vet att de blir mycke att skriva..  Så om jag orkar så kan ni ju förbereda er på ett långt inlägg. Men inte allt för mycket bilder.

hm? sist jag skrev fyllde iana år... På kvällen samma dag kom min kära linn och hälsade på, SUPER KUL :D
Fredag kvällen spenderades på raggen med mycke skratt och prat, precis som vanligt? SAKNA GRANS TIDEN!
Lördagen spenderades på stan och vi anhandlade varsinna jeans, och på kvällen var de alkohol osm gällde.. Vi körde förfest, fest och efterfest samtidigt och avslutade på krogen : ) Söndagen kom vi dock inte längre än till sängen, förutom den ansträngande promenaden vi tog till kiosken för att köpa tjocka till filmerna :D
Men helgen gick fört och på måndagen fortsatte linn till stina och jag tillbak till jobbet, hoppas du hälsade från mig :)

Vad har jag mer gjort?

Minns faktistk inte men kan garantera er att de har vart typ träna hunden, jobbat och busar med folk.


Förra helgen var Johanna och Charlie på besök här, jag tror nog både jag och iana var lika överlyckliga :)
Dem kom på fredag och begav sig hem på måndagen.
Fredagen var en mysdag med lite raggen och massa prat och promenad med hundar. Lördagen så tävlade kära micka för första gången lydnad med sin kära terrier, och gissa vad? IANA LÅG PLATSEN, förutom den lilla stunden då de kliade i hennes fukt eksem då hon var tvungen  och sätta sig och kli, men la sig snällt ner igen :D älskade tok hund!
Inkallningen och hopp över hinder är också moment jag är stolt över.. Resten vill jag inte prata om. Om jag säger så här: Hon kan bättre ;) haha! vi slutade på en 7 plats av 7 tävlande. Jaja som Erica sa, nu är iaf debuten gjord.

På söndagen så var jag domar skrivare till appellydnaden. Sedan var jag tvungen och sköta massa "pappersarbete" så johanna och charlie gick ut och promenerade. Och efter det så umgicks vi var och shoppade lite, promernade och tjocka och kolla film, SUPERMYS!
På måndagen så var de stan som gällde och underkläder var de som inhandlades, resten av pengarna fick vi hålla i hårt. Men tiden gick fort och johanna rullade tillbak till övertorneå. Var riktigt tomt hemma utan dem.

På tisdagen så började jag hålla valpkurs och vi hade introdution, utan hund. Vi satt pratade om mål med kurs vilka deltagarna och jag höll lite "lektion" om belöning och flockledare.
I torsdags så hade vi första träffen med valparna. Vi började med lugn och balans för att valparna skulle hinna varva ner när de var massa hundar och ett helt nyss ställe. Sedan fortsatte vi med inkallning och de gick super bra, inga missöden : ) jobbade lite med kontakt. Och gick sedan in och pratade om användingsområden, och inlärning. Jag trivs bra med mina kursdeltagare.. Dock hade dem fått ha lite mer och säga till om : )
Nästa vecka ställer söta evelina upp och är min assistent, tack du är en ÄNGEL

Min fredag efter jobbet spenderade jag med Evelina, alltid lika kul.. Hant även med lite shopping med min kära mor, men fick hålla hårt i pengarna. Jag erkänner jag är SHOPOHOLIK! men de slutade med att jag iaf köpte ett par skor. Men måste ju spara pengar ifall de blir ut och resa.
Idag har jag jobbat, och sen ätit pizza med familjen. Sen tog jag mig själv i kragen och städade rummet :) stolt. Nu är de fint igen! Efter det blev de en uppfriskade dusch, och nu ska vi se vad kväller erbjuder.
Imorn rullar de iaf av till Boden för att kika på Ungdoms DM (agility, lydnad osv) :D

Pickan och pevvsan på äventyr.





Kommentarer
Postat av: Linn

äntligen uppdatering :D

ja, helgen var helt underbart kul tycker jag :) hoppas du har det braa, puss <3

2008-09-27 @ 18:53:08
URL: http://linnalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0