U-DM

En dag med mycket skratt och annat trevligt. :)

Idag vid halv 9 tiden rullade jag till Gällivare och stannade till utanför Evelina för upplockning av henna och hennes Över söta vovve Nova, Väl inpackade i bilen började vi rulla mot Boden med Bodens brukshundsklubb som mål.

Efter inte en allt för lång tid vad vi framme och gick runt och kikade, när de slog mig att Amanda och Loka skulle tävla så vi syndade oss till baksidan och se på tusan Amanda och Loka var precis ute på planen och skulle börja inkallning. Åh vilken glädje de var att de dem på planen, vilket ekipage. Ni är super duktiga. Grattis till första pris, klassvinst och DM-vinst :D De förtjänade ni verkligen vill jag lova! Och efter att ha hälsat på henne och loka så rullade vi vidare in till Max och slängde i oss lite mat och sen vidare till Dollar och shoppa lite. Haha, har lite dåligt samvete Evelina ska du veta, du kanske inte får köpa dem av mig? ; ) inhandlade även en ny vän som nu hänger i min bilnyckel och en ny Mössa :D Jag gillar mössor.  Och till min stora förvåning fanns faktiskt inte min älskade soffa alls på Dollar i boden, bara i Gällivare?


Kan man bli så förälskad i möbler? :O

Efter våran tur på Dollar så rullade vi tillbak till klubben igen och träffade lina och hennes vovvar + en massa annat roligt folk så klart.
Efter inte en allt för lång stund så var de upprop på agilitn och banvandring.. Under alla loppen var jag personlig filmare, eller iaf åt Lina, Evelina och Linnea :) dem andra orkade jag inte (A)
De var super kul att de och de gick bra för dem flesta, då de dock inte var så lätt bana. Skickar en extra kram till Evelina som inte tycker att loppen gick så super, men de tycker jag.. Ni är superduktiga :D och du är xtra duktig för du handlar en hund som har väldigt mycke fart och bara de är värd en extra eloge... : )

Även ett stort Grattis till Lina som vann Dm agility large klassen, super duktigt gjort.
Men också till er andra Grattis till era placeringar och bra jobbat..

Efter prisutdelning med många kända ansikten som plockade priser så bar de vidare hem till min söta moster och hälsa på, och fick i oss lite glass som Tindra bjöd på, men efter ett kort och intensivt besök och sen rastning av hunden så rullade vi hemåt igen. Hemresan var faktiskt riktigt mysig, och vi fick en hel del vettigt sagt.. Vi borde verkligen fundera på att genomföra några av våra idéer eller var säger du? Om inte iaf lägga fram förslaget. Vore ju super kul.

Nej nu ska jag ta och tömma min kamera på filmer och sen skicka vidare till dess ägare.
Men hade så toppen! PUSSKRAM!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Klart jag får köpa dom, jag har redan betalat 1/3 :D ANNARS FÅR DU SMISK! ;o

Och min hund är duktig. Ganska.. Meeen det brister och det gör mig lessless!

2008-09-28 @ 22:12:58
URL: http://pevvsan.blogg.se/
Postat av: jessie

hm. på svt´s hemsida tror jag de var : ) men jag googlade på hundtestet å då kom de upp : ) kul att du läser min blogg btw : )

2008-09-28 @ 22:38:13
URL: http://jizo.blogg.se/
Postat av: Malin

Inte svänger man förbi Malin inte:/ BUHU! Welwell skitsamma, är inte sällskaplig av mig anyway så, låter som ni hade de toppen

2008-09-29 @ 00:28:17
Postat av: Linn

jag älskar den soffan!

2008-09-29 @ 10:41:11
URL: http://linnalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0