Lk över : )


Och jag befann mig där mer än jag trodde jag skulle göra.

Så pengar har de flygit iväg :S


Jobbade in lunchen och smet från jobbet kl. 15,00

For hem och packade, åt mat, cyklade med hunden och städade källaren.

Effektiviteten själv. Vid 7 tiden var allt klart och vi började rulla.

Vi gjorde ett snabbt stopp i jokkmokk där de slog mig att jag glömt både schampoo och balsam, så de fick inhandlas.

Någon gång under kvällen rullade vi in i pite.

Väl framme lekte jag med vovven min innan jag kröp ner under täcket och somnade.

När vi vaknat och gjort oss i ordning var de en heldag på stan i pite och förbi kiropraktikern.

Fick tyvärr lite dåliga besked om nacke och rygg, men vi håller tummarna för de bästa.


Efter kiropraktiker, stan, orginalmål på max och lite shopping rullade vi till lule :)

Även iana fick gå på stan i pite och kolla på folk och skötte sig exemplariskt!

Och när vi satt och åt på Max så kommer en kvinna fram till mig och undrar om de är en Foxterrier jag har i andra sidan kopllet och ja, så klart : ) Det visade sig att hon också hade en Foxtik hemma men från Bodils kennel. Hon hade velat ha från kennel Givens men Monica hade tyvärr ingen kull då så de blev inget. Snacka om att världen är liten :) Kvinnan blev iaf småförälskad i min ianis och dem myste på där ett tag.


Efter ännu lite bilrasande så var vi i lule och valde att ställa upp husvagnen på campingen dirket. Så vi fällde ner stödben, gjorde de mysigt att sitta ute och tok en fika. Och ännu en till kom fram för att hälsa på min Foxterrier. Denna gång en gubbe från byske trakten, vars bror hade haft en Foxhane som dem jagat en hel del med. Så vi blev stående ett bra tag pratandes om jakt och foxar =)

När gubben gått tillbak till sin husvagn och jag mamma och pappa hade fikat färdigt fortsatte vi shoppingrundan runt på storheden och skokanonen och de.. Efter ett ex antal telefonsamtal så blev de även att inhandla alkohol och fara hem och fixa sig för utgång. Den ny inköpta kjolen, legginsen och linnet kom sig bra till användning :)

När jag var klar åkte jag ut till lägenheten där ida, jazza och Amanda bodde och vi förfestade där och sedan bar de av in till stan där de blev en hyffsad helkväll med massa prat, alkohol och skratt. Vid 3 tiden ringde jag mamma och pappa och dem fick komma och hämta mig för att sedan inta sängen och somna..

lördagen så blev de en lugn morgon helt utan stress, Vid 1 tiden åkte vi och kolla på bil åt Malin och sedan fick jag skjuss in till stan där jag mötte upp Yohanna och Elvin (som har blivit jätte stor :O ) Vi sprang runt lite i affärer, fikade, pratade och skrattade. Malin hakade också på där mot slutet. Men tiden går fort när man har roligt så vid halv 5 tiden fick vi kramas hejdå och åka ut mot arcus igen. Tack för en superdag på stan Yohanna, måste vi göra om snart :)

På kvällen så kom Jonna och Mattias från boden och vi åt godmiddag och pratade.
Jag och Malin korkade även upp och fixade oss inför kvällen.
Sedan fick vi skjuss av Malins kusin in till stan där de blev kalaset och party hela kvällen lång.
Men även den kvällen tog slut och mamma och pappa hämtade oss åter igen inne i stan.

Vilka toppen föräldrar jag har. Dem ställer upp husvagnen på arcus för att jag ska ha sovplats under lulekalaset, dem skjussar mig hur jag vill, kliver till och med upp mitt i natten för att hämta mig. Ni är helt underbara, jag älskar er. TACK!

Även söndagen blev de att springa runt i affärer och sedan åkte vi till boden och hälsa på moster med familj och fick träffa tindra också. Men jag ska tala om att de var skönt att komma hem på kvällen, och att sen krypa ner brevid älsklingen i sängen var ännu mer underbart : )

DET HAR VART EN TOPPEN HELG, TACK ALLA INBLANDADE.
INGEN NÄMD, INGEN GLÖMD :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0