Måndag och ny vecka.

Hej igen alla läsare.

Vet egentligen inte vad jag ska skriva.
Tänkte bara lämna en liten rad för uppdateringens skull.

Vill ni ha en uppdatering om var jag gjort?
Lördag kväll bestod bara av en massa mys med min karl : )
Glass, film och en varm famn att krypa upp i = Underbart !

Men valde att somna tidigt då jag skulle ut till klubben
och hjälpa till vid söktävlingarna.
Så kl. 9.30 på söndag morgon befann jag mig ute på klubben.
Tog en kopp kaffe för att vakna till liv och sen slängde vi in oss i bilen och rulla ut i skogen
(området vid 5ans parkering) Och började valla av rutan för söket.
När de var färdig vallat var de bara att inta sin figurant plats ute i rutan och vänta.
Fick som tur var vara den öppna figgen så jag slapp krypa ner i lådan : )
Började med 3 stycken elit sök hundar, duktiga håriga fyrbenta och deras tvåbenta också.
Efter de var de en högreklass hund och 2 lägre : )
Alla 6 hundar var super duktiga och lägsta betyget som gavs var 6.5 om jag inte minns fel.
Alltså hög kvalite på sökhundarna under tävlingen. Alltid lika kul att se!

När vi var klar i skogen så rullade jag vidare hem till andré och vi packade
"matsäck" och bärplockare och åkte ut till nautanen. Gjorde upp eld och fick lite mat i magen och sedan gick vi och plockade blåbär där i fin värdet, kan tala om att min älskade terrier älskade de. Hämtade pinnar, rullade sig i solen badade och sprangomring : ) De borde vara en rättighet för ALLA hundar att få sprinag omkring i skogen så är utan större krav. Tänk dem vovvar som bor mitt i STOR stan och inte har tillgång till skog i närheten. Och nu pratar vi skog där man vet att de knapp kör nå bilar och man slipper tänka på att hunden kan bli överkörd osv. 

Nåja, efter ca 5 timmar ute i skogen, hade vi fått ihop ca 8 liter bär (nej vi plockade inte hela tiden) och jag är nöjd, nu ska vi baka blåbärspaj och resan fryses ner till framtida bruk. 
Jag och iana hann även med ett lydnadspass där ute i skogen. Och vilken linförighet hon har fått? vars komemr de ifrån, och när hon vet att hon kommer fel (ex, rumpan för långt ut) så gnyr hon tills hon satt sig rätt och fått min bekräftelse på de. GULLEHUND : ) Men läggandet? oj oj, jag tror hon har kommit på hur kul de är med ställande under gång så hon har ingen lust alls att lägga sig. NÖTA NÖTA NÖTA!  Annars har jag inget speciellt att klaga på. märks att vi inte tränat på ett tag med tanke på alla fin detaljer. Men vi hann till och med en liten Sök övning, (var så taggad efter att sett alla duktiga tävlings ekipage)

Efter skogen vistelsen så åkte vi bara hem och lämnade mat och bär och åkte sen vidare till Andrés jobb och städa min bil. Dammsög och tvättade utvändigt. Iana fick medans bur träna, gäller att passa på när hon är trött : ) 
Sedan var de en trött Michaela som somnade på kvällen när vi var klar. Och jag ville verkligen inte att de skulle vara morgon när jag vaknade, Ge mig ledighet så jag får sova!! 

Hoppsan, jag som inte hade något att skriva? :O 
Kredit till er som orkade läsa allt. 
Nu springer jag vidare. Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0