Fortsättning.


Sådär, nu är de en lite mer vaken Michaela som skriver.
Casper har anlänt och jag har ätit frukost.

Idag har jag lovar min kära familj att jag ska laga tacos.
Problemet är att ajg fick en trimmning att ta hand om, och maten ska vara klar till typ 2, 3 tiden. Så jag måste typ laga maten snart så får alla värma när dem ska äta. Smart av mig.

Kan nämligen inte börja trimma fören vid 12 tiden för så har mamma slutat jobba och jag har fri tillgång till friseringen.
Och ja, till alla er som undrar jag ska städa den väldigt noga så inga kunder får allergiska reaktioner, men jag har ju hela helgen på mig. Förutom lördag mellan 10-14 då jobbar jag :)

Annars vet jag inte riktigt planerna. Egenligen ville jag ha trim hjälp av Evelina men hon slutade så sent så vi får se om jag är klar eller om hon hinner hjälpa till. Sen skulle Sofia också slå en pling när hon slutat. Men några bestämda planer har jag inte.

Hade mer än gärna satt mig på tåget imorn och åkt till pite, då sandra har 20 års- och inflyttningsfest, Och typ alla från flocken ska dit. Men jag kan inte. För de första jobbar jag ju till 14.00 och sen så ligger min ekonomi på 0.
Nej jag har fortfarande inte stadga den sen bil köpet. Vilket inte är så lätt när räkningarna fortsätter rulla in, skulder ska betalas bort och på arbetet blir de bara färre och färre timmar vilket betyder minde och mindre lön.

Så nu vet jag inte om jag ska fortsätta jobba extra och börja plugga, eller om jag ska byta jobb helt enkelt. Vad tycker ni?
Skulle jag börja plugga skulle de nog bli på distans i typ ume, Då hade man fått träffa Johanna under tentor och sånt ;)


Nej, jag har seriöst panik över mitt liv. När ska de börja bli "vuxenliv".. När ska jag ha råd med min kära lägenhet? när ska jag hitta ett fast jobb jag verkligen vill ha? Gillar verkligen inte mellan läget jag är i nu. Jag bor hemma hos min föräldrar, jobbar extra lite då och då. Vilket gör de ont om ekonomi vilket för att jag inte kan flytta hemifrån. De är ekonomikriser, vilket gör de väldigt svårt att hitta jobb. Och ja, du förstår.

Men nu släpper vi allt de där. De är  bara att gilla läget.
Jag menar jag borde inte klaga.. Jag har en fantastisk pojkvän och familj som bor med mig, då behöver jag aldrig vara ensam. Jag har åtminstone ett extrajobb, bättre än ingenting. Och jag kan fortsätta drömma om lägenheten och de, den som väntar på nå gott... Och för att inte prata om mina vänner, ni är bäst  :)

Orkar ni föresten läsa de här?
Känner att jag bara skriver och skriver, inget vettigt egentligen. Men alltd skönt att skriva av sig, eller hur?


Nej nu ska jag nog gå och fräsha till mig, sen steka lite köttfärs, fota före bild på Casper och så småning om börja trimma. Så före och efter bild kommer, om de nu inte blir fördjävligt :) Tss!



Föresten, Tack Emma för tipsen.
Jag ska tänka på de.
Nej nej, de är ingen utställningstrimning :)









Kommentarer
Postat av: Linn

haha, jag älskar bilden när iana slickar på din hand, det är jävlat en typisk iana bild, förklarar exakt hur hon är, haha

2009-01-16 @ 17:10:36
URL: http://linnalmqvist.blogg.se/
Postat av: Bambz.

Ja fyfan för ekonomibrist =P Haha, påtal om lägeheter... du vill inte hyra en sovplats i min källare ? xD

2009-02-16 @ 09:18:49
URL: http://www.missnorrland.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0