Fredag




Och helgen är här igen.
Detta blir en lugn helg. För försat gången på riktigt länga jobbar jag inte på lördag, skönt jag behöver verkligen ledighet, även på helgerna nångång. Så imorn kan jag lova att de inte finns någon väckarklockan som ringer och väcker mig.

I motsvarade till förra helgen känns denna inte alls så händleserik.
Jag vet att nu efter jobbet (slutar klockan 3) ska jag hem coh läga middag och sådan, sen dyker Evelina upp nångång? Ska klippa och klistra lite i hennes kaluffs, sen busa lite och köra lite bil. Sen blir de säkert film och mys kväll med pojken, där fram åt natten. Och just de Ante och Olle ville också hinna hälsa. Jag tycker att jag aldrig har nåt att göra, och ändå så är mina dagar full smockade med planer, förklara de?

Igår så var man på agilitymöte, och fick veta att den 18-19 juli är de tävling. Lockande, lockande. Vi får se om vi är redo att debutera då, ska bli spännande. Klarar du de ianis?

För övrigt så börjar ianis komma ut ur sin så kallade "dawnperiod" efter löpet, och den vanliga glada och spralliga iana är tillbaka. Hade jag vetat att hon skulle tillbak till sitt normala tills nu skulle vi ju kunnat genomföra vårat frestyle program imorn, men då jag inte visste sa vi ifrån oss de. Tyvärr!

Idag/imorgon betalas sista inbetalningssumman in och sedan är de klart att jag officiellt har Kennel. Hur kul var inte de? 
Dock enda minuset är att mer och mer börjar jag reagera allergiskt mot hundar. Men nu for ni inte tro att jag ska sluta för de! NEJ, NEJ! De blir väl iställe att medicinera vardagligen, vad gör man inte för dessa tokhundar?
Och sedan har jag bestämt mig för att operera bort halsmadlarna också, så har jag lite mer utrymme att andas.
 
Men nu ska jag och min Fanta ta och lämna datan, gå tillbak till kassan och arbeta lite.
Hade bra mina sötnosar!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0