Måndag

Och en ny vecka har åter igen  börjat.

Inte uppdaterat på länge, men de har verkligen inte funits motivation till de..
Så ni får helt enkelt vara nyfikna på vad jag gjort senaste tiden och fortsätta vara de..

Helgen började iaf jag med att jobba lördag (nästan enda dagarna jag jobbar nu för tiden), direkt efter jobbet for jag till grillen och hämtade hem mat till familjen. Haha de där lät som att jag var värsta morsan, men nej så kul ska vi inte ha. Maten var faktiskt bara till mig, Mamma, Pappa och andré :) 
Efter Maten bestämde sig jag och André att vi ska dra til vettanjärvi (staving?) för att spendera resten av helgen på tu man hand i stugan. 
Men dock så är de alltid massa saker som ska göras innan man åker. Så Vi var inte iväg fören vid halv 6 tiden. Väl framme i stugan så var de -7 grader inne och vi satte igång och försöka elda igång stället så bra vi kunde, tror vi hant komma upp i ca 20 grader när vi väl gick och la oss, fast jag kan tala om att de var ändå kalllt och just då uppskattade jag andrés varma famn mer än vanligt :P.. Dock blev de inte så lång natt då vi vaknade vid 5 tiden och de endast var 10 grader i lill stugan där. Så då vare bara och kliva upp och börja om med eldningen. När värmen började komma tillbaka låg vi bara kvar i sängen och kramades, hur mysigt som helst! 

Söndagen spenderade vi med en liten skotertur och andré visade mig runt lite, vi for även förbi stället vi såg varandra första gången, lite minnen ploppade upp i skallen vill jag lova. Tänk att den där söta pojken som satt på skrivbordskanten i den extremt lilla stugen en dag skulle bli min? :O De trodde jag verkligen inte på då, inte heller när han gav mig chansen i somras. Men de var nog meningen att bli vi när ingen av oss kunde hålla oss i från varnandra, nu är jag lyckligare än någonsin, Jag älskar dig André. Jag får nog tacka dig David för att vi övertalade mig till den där roadtripen den där kvällen i somras, Den gav mig min livskärlek. 

Resten av lördagen spenderades till lite små pyssel och så var vi och hälsade på Andrés Mommo en sväng. Vi packade även ihop de mesta för att underlätta för morgondagen. Morgonen efter vaknade vi 6, och låg kvar i sängen till typ 7. Sen var de bara stiga upp, slänga på sig kläderna, packa ihop de sista och låsa igen stugan och sätta sig i bilen för hemresa igen. Var hemma i kullen 10 över 9 och slängde mig i duschen, för att sen bege mig till jobbet då jag började jobba klockan 10. 

Väl på jobbet så var de bara och ge sig i uppackningsvärlden då vi fått varor för första gången på 3 veckor. När nästan alla varor var förprickade, prismärkta och upplada på hylla, tog jag en paus och ringde min kära vän linn :) Alltid lika trevligt. Men tyvärr dog mitt batteri mitt i samtalet så de var bara att fortsätta jobba. klockan 1 var allting klart och jag fpr hem från jobbet. Men besked om att jag får några extra timmar imorn också, då de kommer mer varor. 

Nu har jag kommit hem och väntar på att åka iväg på Agilityträning klockan 5. Jag ska för första gången på jätte länge och år 2009 få träffa min lilla pevvsan. De var alldeles för länge sen sist. Synd att de blir träning och inte uppgraderingstid, men träning är kul de med. 

Efter Agilityn åker jag och hämtar upp Sofia och åker hem till kullen och umgås med henne en stund. Ska bli kul :)
Nu ska ajg springa och kika vad in pojke gör.
Pusshej!

Föresten
Veckans dilemma: På lördag har Sandra inflytt och 20 årsfest hemma hos henne i pite. Dem flesta från flocken och en massa annat folk ska dit. Jag är grymt SUGEN! men jobbar mellan 10-14. Så de blir lite tajt. Hur ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

BTW Micka!

En kompis till dig har sin foderhäst i samma stall som jag hjälper till i :)

Det kom inte jag på föränns nu, jag är dålig, jag vet. I alla fall är det Isabelle från häst på grans.

Kände mig jävligt dum när jag insåg att vi hade gått på samma skola samtidigt :P

2009-01-12 @ 17:02:06
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Linn

I miss you! <3 jag tycker verkligen att du ska hänga med till Pite, tänk vad kul, en sista gång, för mig iaf, innan jag drar till andra sidan jorden ju..

2009-01-13 @ 13:25:51
URL: http://linnalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0