nya tag.



Egentligen ingen motivation till att blogga.
För jag vet att jag har jätte mycket att skriva
om helgen osv.
Men kan säga att arrangemanget kring tävlingen
har gått super bra, och allt har flytit på.
Och jag var mycket mer bekväm i sitsen som
speaker på söndagen.

Mina och ianas tävlingsframgångar då?
Ja, för att vara våran första tävling så var de bra.

VI har däremot lite mognad och sammarbeta att jobba med.
Och destuom så går jag ut med en tjej på planen som
har väldigt mycket attityd och vet vad hon vill.

Vårat första agilitylopp var de nog min nervositet som spökade.
Och iana for iväg själv efter ett hinder och kollade läget
och när jag jobba tillbak henne så tog hon hindret tillbak
så de blev en disk. Efter de så kändes de som att jag halvt
tappade motivationen till att fortsätta banan, men vi gjorde de ändå.
Kontaktfälten satt inte där dem skulle, men resten gick bra.

När vi sedan fortsatte med hopploppet så var jag mycket
lugnare i mig själv och kunde fokusera mer på
banan och hunden än nervositeten. Detta lopp är det jag är
mest nöjd med under hela helgen.
Jag hade iana med mig så gott som hela banan (förutom
den Stora svängen hon var tvungen att ta för att checka läget)
Vi sammarbetade bra, och hon var följsam. Och vi gick i mål
med tid också  : ) Vi placerade oss 9 av 17 starter med 5 fel.

Andra dagen gick inte tävlingarna alls bra. Vi diskade oss i båda
loppen. Första för att hon tog samma hinder 2 gånger, av någon
anledning, tror hon tycke de var kul att hoppa.
Sista loppet som var våran andra hopplopp.
Hade jag en hund som var helt slut körd efter helgen.
Och de såg jag redan vi uppvärmning, hon ville
bara sova. Så jag hade inga förväntningar när jag gick in på planen.
Efter 2 hinder ville inte iana tävla nå mer, så hon sprang i väg på annat.
Tog sedan en tunnel och gick av planen.
Jag borde egentligen inte ha tävlat när jag visste hur slut iana var.

Men jag är ändå super nöjd med helgen, de finns inte en enda gång under alla loppen som iana har tvekat på platta tunneln, att hon tagit den på alla lopp är en vinst för mig! Slalomen har också funkat skit bra.
Nu släpper vi helgen och blickar framåt. Jag vet ni att jag måste jobba med belöningar som är vid mig och inte belöningar utåt. Då hon redan har en stor tendens att fortsätta framåt och inte fråga mig efter vägen. Svårt att förklara, men ni kanske förstår?

Sedan ahr ajg även bestämt mig för att åka ut till klubben och leta reda på flyball maskinen : )
här ska tränas :) sedan måste jag även hinna med ett rallylydnads pass och agility så klart,
Vi är taggade, varför är säsongen snart slut ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0