Framtid?



Vad fan ska man göra av framtiden?
Jag vet ju helt säkert att jag har jobb fram till hösten,
men efter de? jag kan inte ännu ett år gå och jobba extra och
kanske jobba 4 lördagar på en månad. de blir
inge pengar av de inte?

Min första tanke var ju att utbilda mig till florist,
men då skulle de bli att flytta till västerås..
Och desutom kostar utbildningen 84 000
visst pengarna är inge problem att fixa fram.
Men att lägga ner så mycket pengar på något
jag inte är säker över känns inte rätt.

Jag har ju även sökt till komvux här i gällivare
till hösten, och kommit in på kurserna
- Matte B
- Engeska B
- Webbdesign
- Psykologi A
- Ledarskap och organisation

Vet inte om jag ska läsa dem eller inte.
Men de låter intressant, iaf dem 3 sista.
Eller hur?

Men min allra största dröm är ju att
öppna eget företag.
Har ju fundera hit och dit, fram och tillbak
på vad man skulle kunna öppna osv.

Det jag kommit fram till är ju att de
behövs ett hunddagis här i Gällivare.
men hur går man till väga som endast
19 år gammal och inget startkapital
att starta upp en egen firma?
Ingen miljonär som vill sponsra? ;)

/Fundersam!

Kommentarer
Postat av: evelina

Webbdesign och Psykologi A ska jag också läsa i höst. Eller ja, psykologikursen börjar först till våren.

Det finns knappt nå jobb i Gällivare, vill man inte starta eget har jag svårt att tro att man kan leva och bo kvar här.

2009-06-08 @ 11:47:45
URL: http://pevvsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Näe psykologi lät inte intressant.. så boooring

2009-06-08 @ 18:59:21
Postat av: Hannah

Hunddagis lät intressant, fortsätt spåna, jag är på om du behöver hjälp!

2009-06-08 @ 20:20:04
URL: http://missnorrland.bloggspace.se
Postat av: Hannah

Men kan man inte typ hyra en lokal eller nåt sånt... bör ju finnas nånting typ lite avsides eller så.

2009-06-09 @ 08:47:46
URL: http://missnorrland.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0