Socialträning



Min kära terrierråtta fick lite socialträning i lördags.
Då jag tog med henne på marknaden.

Inte för att hon gillar att gå bland så där mycket folk
(hur mycket folk de nu kan vara i gve?)
Så accepterar hon de fint och lunkar på.
Belönade vid all spontan kontakt hon tog.
Vilket hon fort förstod, och gick fint vid min sida
med härlig kontakt och attityd.

Provade även att träna lite sitt/ligg, stanna
och hon brydde sig inte alls i allt folk runt
omkring, utan avr fokuserad och taggad.
Duktig terriertok!

Hon fick även hälsa på lite folk och hundar.
Är hel nöjd över ianisbanis : )

Dock så har iana hittat ännu en sak att
lägga till på ogillar listan.
HELIUMBALLONGER! (staving?!)
Stora saker, som rör sig i viden och prasslar,
och är till och med på vissa ställen
(läs: marknadsstånd) i flock, hur läskigt är inte de :D?
Så har ni några heliumballonger hemma, ring mig
för den rädslan måste tränas bort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0