Välkommen till Gällivare

Där mardrömmen blir verklighet




Hejsan bloggläsare!
Hoppas allt är bra, själv vet jag inte vad jag inte riktigt hur de är.

Gårdagen blir inte riktigt som planerad.
vaknade i världens mysigaste famn, kollade ut och såg strålande sol.
Denna dag kunde inte bli annat än bra, dock hade jag fel. 
När man väl vaknat till så tog man på sig skorna och promenerade till Sofia.
Pratade och svammlade och busade med lilla Linda.
Snacka kär jag är i den ungen.
Bästa kommentaren hon sa:
M: Men linda, du har ju sommarkläder på dig.
L: Jag vet, jag ville de. Jag har ju klätt mig fin när du skulle komma.
Sötnos där!

Efter ett tag fick vi skjuss till kullen och kom hem till byggnads kaos.
bytte lite kläder och begav oss ut på promenad. Och vad upptäcker vi?
När vi kommer ut genom dörren igen har de blivit kallare och mulet.
Vi trotsade vädet och gick iaf. När vi kommit till grusgropen. Möts vi av hundar i koppel,
lösa hundar och en renhjord. Tur man hant få fast hunden i koppel innan allt de.
Så iana fick gå i koppel en bra bit utan våran skogspromenad.
De uppskattades inte kan jag lova.

Väl hemma slängde vi oss i sängen och slog på en film.
Innan filmen slutat for sofia hem, och jag somnade så skönt i
min säng. Älskar att sova, då finns inge bekymmer eller tankar som snurrar.

Senare på kvällen fick man ett besked som man verkligen inte vill höra.
Och åter igen står jag tillbak på ruta ett och i ett vägsjäl.
Mitt val nu kommer nog påverka hela min framtid.
Och jag tror jag måste mot min vilja välja bort saker i mitt liv.
För min egen skull. Även om de krossar mig inifrån.

Jag vill bara krypa ner under täcket och aldrig ner komma fram!
Hade de inte varit för jobbet så hade jag nog inte klivit upp idag.

Kommentarer
Postat av: sofia

Lillasyrran är rolig hon ! : ) du vet ju att du har allt mitt stöd, älskade vän. LONDON hade suttit fint? ;p

2009-03-02 @ 15:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0