utställningshelgen över.



Nu är utställningslördagen (kanske jag ska säga) över :)
Och hela min familj + hundar var helt slut när vi kom hem.
Blev en lång dag ute på klubben, åkte dit vid halv 11 tiden och var hemma vid halv 5?

Chili var först  ut i ringen av mina vackra vovvar.
Han skötte sig kanon, tyvärr mätte dem inte han (som jag mest ville träna på)
Men han sprang fint och stod super bra, duktig vovve : )
resultatet bryr jag mig inte om, de var bara för träning vi avr där.
Men för er som är nyfikna fick han iaf en 2:a. Men jag har pratat med flera Nobs ägare och även ställt ut han på officiellt trädskällar utställningar och någon 2:a är han då inte.
Men man ska inte förvänta sig en korrekt bedömning av någon som bara är uppfödare och inte utbildad dommare eller hur? Jag är iaf jätte stolt över fasters kille :) Nu invaderar vi dem internationella så fort han gjort sitt första jaktprov. (blir mest stora stockholm i december)

Sedan var de ianas tur att inträda ringen.
blev lite halv besviken på henne, jag vet att hon kan bättre.
Hon hängde rätt så mycket när hon sprang och ville inte stå riktigt fint på bordet. Men fick lite tips av domaren, nu vet jag hur jag ska få henna att inte luta bak på bordet. Men däremot är jag jätte nöjd över hur hon ställde upp dig medans domaren skrev kritiken. Till och med domaren och ringsekriteraren påpekade hur snyggt hon stod.
Jag och iana fick en 1:a och gick vidare till Bisfinalen. Men åkte sedan ut som 7:a tror jag?

Så nu fick jag svar att båda min vovvar klarar av att gå på en utställning utan träning innan.
Så nu vet jag att jag inte behöver så mycekt tid innan och förbereda dem för utställning, för både sprinag i ringen och stå kan dem utan träning : ) jag är stolt över dem.
Och förutom att chili blev lite små sur på en collie så betedde dem sig även bra utanför ringen.
ianas nya bästis Bibbi (amstaffen) kom även förbi en sväng och hälsade. Bilder kommer :)
Då batteriet på kameran dog blev de inga bilder inne i ringen. Men tålamod, snart är de midnattsolsutställningen då blir de bilder kan jag lova :) Synd att man inte har Malin lantto som sin personliga fotograf som jag hade förra året ;)
Kommer du ihåg alla bus vi gjorde förra midssommar? :) ett klart bevis på att man kan ha kul nykter :)

I år vet jag inte alls vad som händer under midsommar förutom att ställa ut terriertok.
Orkar nog inte dricka så de blir avr att vara chafför eller någor, haha torris? ;)

Nej men nu ska jag kila på lunch, Pusstjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0