tiden går.


Shit bloggen, var väldigt länge sedan ni fick en uppdatering om vad som sker i livet.
Men hallå, lite översikt. Finns mycket mer i livet än att sitta vid datan och klottra massa i bloggen, eller iaf i mitt. Vet inte hur de är med er.

Jag tänker inte göra någon åter resumé om vad som hänt.
Kan bara sammanfatta lite från dem 2 senaste inläggen.
Utan nu blickar jag framåt, lämnar de som varit och börjar om på nytt. Är de någon som förtjänar de så är de jag. De har varit alldeles för mycket på senaste tiden. Idag är början på resten av mitt liv. : )

Det ena inlägget skriv jag: 090828

Dagen som skulle ha varit Sara´s födelsedag. Dagen blev mycket jobbigare än jag trodde den skulle vara, visst jag saknar sara och tänker på henne, men trodde bara inte att de skulle väcka så mycket känslor som de gjorde.

Sedan fick man ju veta att vännerna planerade och åkte iväg tillsammans och tände ljus osv, hade ni ens en tanke på att höra av er? Snacka om att man kan känna sig besviken på ens vänner. Och jag gissar att de inte gjorde saken bätte utan tvärtom när känslorna redan var i uplopp.

Andra inlägget skrevs 090905
Dagen då min älskade Ianis blev 3 år, de är sjukt hur tiden går fort. De var ju "nyss" jag hämtade hem henne, hon kom första gången till grans osv.
Dagen till ära (eller faktiskt dagen efter då regnet öste ner på lördagen) firade vi med en skogstur och att köra spår. Vi som inte spårat sedan i våras, 1 gång.
Och när vi gick där på skogspromenaden medan spåren fick lite ligg tid, fick Emmas busvovve Nova för sig att rymma och sprang iväg.
Jag sa till iana: -Nej, stanna nära. Du ska ingenstans.
Och terriertok lyssnade, hon lämnade inte mig ur sikte och var hela tiden så jag såg henne.
Fast de var färska renspår (den Nova stack efter). Och vid den tidpunkten insåg jag att min vovve har verkligen mognat och blivit en vuxen mogen vovve, även fast de funnits gånger jag velat slita allt mitt hår och bara ge upp med den "omöjliga" terriern i andra sidan kopplet. Men nu är hon mer mogen, lyssnar bättre och vet sin plats i flocken. Och de känns så otroligt skönt.

Kan även berätta till alla er nyfikna att Nova kom tillbak efter kanske 20 min, vi vet inte än idag vars hon tog vägen eller vad hon gjorde. Men hon kom tillbak oskadd och de är de viktigaste. Fast hon hade en ganska less matte : ) hihi.
Spåret då? Ja, låt oss säga så här. Jag har en hund som älskar att ha nosen i vädret och inte nere i ett spår på backen, de gick alltså ingen höjdare. Men trots de så hittade hon 2 av 3 pinnar. (en låg bakom ett träd så hon fick inte vindvittring på den) Tokvovve :D

SÅ: nu blir de inge mer resumér, de som varit har varit. Och ni får ingenrting veta, nyfiken? ; )

Idag så bestämde jag mig för att kliva upp tidigt, så de kanske blir mer sömn på tåget ikväll.
Allt utom maten som är kvar i kylen är klart. Och jag rä redo att åka. Men klockan har av någon anledning bestämt sig för att gå jätte sakta. Kanske en promenad får den att gå fortare. Får jag umgås med Ianis också innan jag åker. Och för er som inte vet sätter jag mig på tåget ner till Göteborg senare idag. TAGGAD!

Nej nu lcokar promenaden. : )
Pusshej alla söta.
uppdatering kommer förhoppningsvis efter helgen.
Hemma på måndag igen.


Kommentarer
Postat av: mia

jag trodde du sa att det var okej , men de är de ju tydligen inte när du tar upp det 2 veckor senare . jag tänker inte bråka om det här och det tror jag inte att nån annan heller tänker. vi bad om ursäkt , räcker inte det ? det blev inte riktit som vi hade tänkt oss heller men vi gjorde de för Sara . Alla vi saknar henne lika mycket , jag tycker inte att du ska vara besvikna på oss för du hade också kunnat höra av dig .

2009-09-14 @ 20:35:15
URL: http://marialinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0